Συμμετοχή σε Σχολική Δράση
Προτείνεται σε εκπαιδευτικό τμήματος/τάξης/σχολικής μονάδας να κατευθύνει τους μαθητές/τις μαθήτριες, ώστε να συλλέξουν προφορικές μαρτυρίες για την πλατεία του Λιδωρικίου και την ονοματοδοσία της. Ο/η εκπαιδευτικός θα βρει στα συνοδευτικά έγγραφα το αρχείο «φόρμα τοπικής ιστορίας» και θα το συμπληρώσει μετά την επεξεργασία των μαρτυριών που θα συλλέξει η ομάδα των μαθητών/τριών σύμφωνα με το υπόδειγμα που περιέχεται στο αρχείο «1821-School-Project_Example». Η σχετική δράση είναι αναρτημένη στο site https://1821.digitalarchive.gr/ , όπου υπάρχουν ήδη αναρτήσεις στη θεματική ενότητα «Σχολεία|» https://1821.digitalarchive.gr/schools/.
Δραστηριότητα μετά τη συλλογή μαρτυριών
Η προφορική μαρτυρία αποτελεί μια ιστορική πηγή.
- Είναι αξιόπιστη;
- Έχει αξία για την τοπική κοινότητα;
Οργανώστε έναν αγώνα λόγων χωρισμένοι σε 3 ομάδες: δύο αντιμαχόμενες και μία κριτές. Οι δύο ομάδες προετοιμάζουν την επιχειρηματολογία τους υπέρ ή μία και κατά η άλλη στα παραπάνω ερωτήματα για 20 λεπτά περίπου και παρουσιάζουν τις απόψεις τους στην ολομέλεια μιλώντας εναλλάξ. Μπορούν να ζητούν διευκρινίσεις πάνω στις απόψεις της αντίπαλης ομάδας. 1 μαθητής/τρια από την τρίτη ομάδα συντονίζει τη συζήτηση δίνοντας ίσο χρόνο και στις δύο ομάδες να αναπτύξουν τα επιχειρήματά τους. Τα υπόλοιπα μέλη της τρίτης ακούνε, καταγράφουν, θέτουν διευκρινιστικά ερωτήματα και ως κριτές αποφασίζουν ποια άποψη υπερισχύει.
Τα καταγεγραμμένα πρακτικά του αγώνα λόγων αποτελούν ένα αρχείο για τη σχολική μονάδα.
Συνολικός εκτιμώμενος χρόνος της δραστηριότητας: 2 διδακτικές ώρες